miercuri, 28 ianuarie 2009

people always lie...

...nici aceste cuvinte nu sunt ale mele...
Dacă tot m-a luat valul citatelor din seriale, aceste cuvinte sunt motto-ul şi filosofia de viaţă ale lui Dr House, dar aceste cuvinte sunt spuse şi de Peyton la un moment dat.
E interesant gândul că oamenii mint mereu...oare cât şi când putem avea încredere în cei din jur? Şi oare cât şi când putem avea încredere în noi înşine?
Pentru că la urma urmei nu mint doar alţii, minţim şi noi şi uneori cel mai frumos ştim să ne minţim şi să ne amăgim pe noi înşine...
Eu mă consider un om extrem de sincer, poate chiar prea sincer,cred că n-am minţit niciodată pe nimeni care a contat cu adevărat şi n-am minţit niciodată în legătură cu un lucru foarte important, poate chiar şi când era mai bine dacă o făceam.
Nu cred în minciunile mărunte, cele de genul"e mai bine dacă nu-i spun, măcar nu suferă"...dintotdeauna am preferat adevărul poate crud şi dureros...
Uneori însă toţi minţim, ca să ne liniştim pe noi, să-i liniştim pe ceilalţi, sau pur şi simplu când simţim că adevărul oricum nu-şi are rostul.
Dar cel mai adesea ne minţim pe noi, când nu vedem lucrurile evidente şi ne ascundem după deget, când refuzăm să credem realitatea şi preferăm să ne creăm o realitate personală care nici nu doare şi nici nu se dărâmă ca cea exterioară...
Oare chiar toţi oamenii mint?
Nu cred, sau cel puţin nu cred că o fac conştient...
La urma urmei încrederea de aceea e încredere pentru că nu e bazată pe certitudine.
Şi ce ar mai fi viaţa fără încredere?

4 comentarii:

  1. Cioran spunea ca "lumea nu se ingramadeste decat in jurul negustorilor de iluzii", iar eu sunt de parere ca fiecare la randul sau e propriul sau vanzator; de multe ori ne amagim singuri pentru ca iluzia e mult mai frumoasa, e un ambalaj stralucitor care ne "ia" ochii...
    Si chiar daca suntem sinceri cu cei din jur, poate gresim (sunt si exceptii desigur). Unii se pot folosi de sinceritate impotriva noastra, pentru ca o vad ca pe un punct slab. Altii o apreciaza. Totul se bazaza pe risc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sinceritatea de obicei alunga oamenii din jurul tau. Le spui ceva ce nu le convine, sau le spui problema exact asa cum este ea, fara ocolisuri si perdele si iar ii deranjeaza. Depinde...de la caz la caz. Si eu sunt sincera de cele mai multe ori dar mint si eu pentru a nu supara cu nimicuri. Mai rau este cand dai peste mitomani. Chiar n-ati dat peste niciunul? Ferice de voi:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Este in natura noastra sa mintim. Parca uneori nu am avea de ales, desi avem...tot mintim.
    Mintim ca sa ne fie noua bine, sa parem altceva in ochii oamenilor, mintim sa e aparam in diverse situatii, sa scapam de responsabilitati sau sa nu mai raspundem de propriile greseli, mintim ca sa nu-i ranim pe cei din jurul nostru, ii protejam de adevar.

    Oamenii pot aprecia sinceritatea unei persoane sau o pot considera o grosolanie. De exemplu daca i-as spune unei colege de munca, care este un pic durdulie, ca hainele de azi o fac sa arate grasa atucnic cu siguranta s-ar supara. Si de ce as face asta? Mai bine i-as spune ca arata bine astazi si nu i-as strica increderea in sine. Ar fi o minciuna nevinovata. Situatiile in care mintim difera.

    Mie personal nu-mi place sa mint cand am gresit. Prefer sa-mi recunosc greseala spunand ca data viitoare voi fi mai atent sau ma voi gandi de doua ori inainte de a reactiona. Urasc persoanele care arunca vina pe ceilalti doar pentru a se acoperi pe ei insisi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draguta tu nu mai postezi nimic?Ia hai misca-ti degetutele!

    RăspundețiȘtergere